У ПОСЛУХОВІ ДУХОВНОЇ ДОПОМОГИ
- Служба невідкладної допомоги, слухаємо Вас… Так. Розумію. А тепер давайте поступово… тільки не переживайте, жіночко: я Вас дуже добре чую. Так. Диктуйте Вашу адресу.
Такими раптовими, сповненими болем, переживаннями чи страхом викликами розпочинався кожен день працівників невідкладної духовної допомоги парафії Кирила і Афанасія Олександрійських. Від ранку і до вечора послушники Леонід, Миколай і Богдан почергово заводили стареньку «Ладу» і були на поготові: за благословенням настоятеля – Феодора Шеремети – чергові священики брали требник, Євангеліє, дароносицю, свічі, свяченої води і духовним десантом вирушали на маршрут.
Порятунок під час приступів, відспівування самотніх, сповідь та причастя для недугуючих, єлеопомазання перебуваючим у відчаї – ці та багато інших пограничних ситуацій рятували ігумен Аліпій (Світличний), ієромонахи Анатолій і Антоній, священики Олег, Олексій, Віктор…
- Порятуйте мене і весь наш під’їзд! – Плаче у відчаї самотня бабуся, – щоночі у нас відбуваються духовні аномалії: крики, крадіжки, зіткнення наркоторговців … Навіть люди пропадають. Я не знаю чи вже доживу до ранку. Заберіть мене і мою хвору доньку до церкви: я хочу жити…
Таким чином завдяки ДНД (Духовна Невідкладна Допомога) на реабілітацію душевного стану до пустиньки (садово-городнє господарство) Кирилівської обителі потрапляли колишні професори, доценти вишів із знанням п’яти мов, матусі-одиначки з діточками з Києва та різних міст і сіл України.
Одного разу волонтери на чолі з братом Георгієм підготували до Сповіді та Причастя старенького самотнього Олександра Федоровича, якого за викликом здали у психоневрологічну клініку сусіди. «Він попросив його поголити і йшов на службу в храм як на останнє помазання, – розповідають очевидці з криласу Кирилівської церкви, – аж ось за кілька місяців участі у Літургіях сімдесятирічний дідусь одужує, повертається до свого житла на Святошині, знайомиться з бабусею, одружується і переїжджає до неї в село»… На очах послушників та волонтерів відбуваються такі чудеса Христа ради, якими від 1999 року постали подібні центри нагального надання допомоги майже у кожному благочинню Києва й інших міст у різних єпархіях Православної України.
- Нам важливо розуміти одне, – ділиться протодиякон Іоанн Діденко, – на кожному етапі у кожної з парафій, братств чи парафіяльних центрів з’являються соціальні проекти, які потребують систематичного оновлення та взаємодії. І тут має бути на поготові ота дияконія, про яку ми читаємо в Діяннях святих апостолів: надихаємося Словом і примножуємо взаємодію. Щоб жодна сирота, вдова, жодний самотній старець не страждав у забутті й покинутості, а перебували б у рятівній дії церковної повноти. Напочатку наша община може дати нужденним і страждаючим молитву Христа ради і свічки з єлеєм. Але потім, коли згуртовуються люди на допомогу наші сестринства та братства можуть і змушені відкривати потужні недільні школи, будинки для самотніх літніх людей (як у Степку Обухівського благочиння УПЦ), дитячі садочки, волонтерські осередки з відвідування дитячих відділень онко й неврологічних клінік, товариства опіки над сиротинцями і навіть цілі реабілітаційні центри.
- Як підтримати й розвинути наші служби невідкладної допомоги на цих етапах становлення? Адже при такому ритмі викликів потрібна взаємозаміна та чітка координація працівників колективу, бо неминучим буде «вигоряння» кадрів. Та й на машину, яка везе священика до покаяльно страждаючої бабусі завжди потрібен бензин.
- Для цього соціальний відділ має координувати на рівні кожного благочиння і єпархії – це нам підказує школа обміну досвідом з нашими Церквами у Словаччині, Польщі, Сербії, Греції, США. День у день співпрацюючи з різними колективами у мережі Соціального служіння упродовж 2000 – 2012 років ми засвідчували досвід інославних та навіть товариств з інших релігій. З одного боку, кожен із осередків має вести цю доброчинну працю, спираючись на свої просфорні, свічкові цехи, крамнички, паломницькі проекти для родин. Дохід однієї гілки поповнює виснаження іншої гілки. Нашим дияконам частенько доводилося ночами сидіти над перекладами проектної документації, щоб дати можливість колегам і підприємствам з-за кордону долучитися до доброго ділання наших общин. Уявіть ситуацію, коли християни з Норвегії та Німеччини хочуть допомогти, а у нас не готові звіти проектів зміцнення потенціалу. А організм здоровіший там, де швидшою є взаємодія.
Оновлюються програми КОВЧЕГа та виходять на міжнародний і навіть міжконтинентальний рівень: адже випускники-сироти наших закладів підшефних їдуть на працю в різні країни чи у рідні села та продовжують світити талантами, допомагаючи наступним поколінням підводитися на ноги у господарських проектах: понад 25 родин із міст і містечок переселилися у села, неподалік великих і малих обителей, щоб дружно на приРОДі виховувати та зміцнювати здоров’я цілих общин:
Цими тижнями наш “КОВЧЕГ” завдяки Вашій підтримці, дорогі представники й делегати Христових общин, університетів та колективів волонтерів, проведе прибирання та висадку деревець із скель Довбуша та бориславського Городища у парках Борислава й на Гуковуй горі, проекти організації муз-терапевтичних виступів у геріатричних інтернатах і пологових будинках Карпат, програми оздоровлення для дітей з неповних родин і талановитих колясочників у Бориславі, Самборі, Підбужі, Дрогобичі.
Радо приймем Вашу участь на ці програми, а наші вихованці запрошують колективи ваших студентів та учнів до міжнародної та міжвузівської співпраці Асоціації КОВЧЕГ (ARCH-Ddpu-Emaus info-presentation) завдяки котрим вдалося провести зустріч коодинаторів волонтерів – Надії Недільної та Надії Калачової, членів міжуонфесійного товариства Місійного Супроводу Інакообдарованих, викладачів і вихованців УКУ, НаУКМА, ДрогобицкогоДПУ та disciples of Бориславського КОВЧЕГУ із студентами, залучити добровольців до допомоги потребуючим у Бориславі а також допомогли обробити матеріали на репетиціях та записати діточі та молодіжні програми, записані у Студії КОВЧЕГу.
А-Банківська карта Тараса Андрусевича: 5375 2351 0651 5529
Асоціація “КОВЧЕГ” АТ “Ощадний банк України”ТВБВ 10013/018 Філія Львівське облдержуправління МФО 325796; р/р UA213257960000000260023011913 в ДКСУ м.Київ ЗКПО 36696856
З інших країн можливо перерахувати кошти: сюди – у кінці звіту наших реформ:
Your blessed donations from the other countries only in EURO:
by the card of ARCH-coordinator – Taras Andrusevych:
VeloBank : 62 1560 0013 2017 4001 4000 0004
ваші пожертви у EURO
Запиши себе та друзям порадь, – до волонтерства ЄВРО-Корпусу Солідарності –
А ось i https://www.korpussolidarnosci.gov.pl/pl польські волонтери: Korpus Solidarnosci.
Організатори: Асоціація “КОВЧЕГ”, РОДини християн з УПЦ, УПЦ КП, УГКЦ, ХВЄ(П), ХБВЄ, підприємці та ГО Борислава, Львова, Дрогобича, Києва.
Мета проекту – добрати та згуртувати ресурс РОДин, котрі вже допомагають і тих, які хочуть включитися й допомагати підготувати сиріт до самостійного життя, соціалізувати, проф-орієнтувати, культурно адаптовувати – шляхом особистого НАСТАВНИЦТВА й ОПІКИ.
РОДина опіки – це сім’я (частенько багатодітна), яка радо бере собі на вихідні або на канікули, або й на робочі дні сиріт 1-2-3 осіб для передачі цінного досвіду родинного спілкування та общинного єднання, праці й терапії правильного орієнтування в суспільстві. Як спланувати бюджет, як вислухати стомленого брата чи сестру й допомогти у клопіткому повсякденні? Чим зарадити одне одному у влаштуванні на роботу, в пошуку нового фаху чи підробітку? Що ефективно поможе покращити дієздатність родин (здебільшого общинно по 2-3-4-5 сімей) у вихованні або й усиновленні сиріт в умовах глобалізації та деінстуціалізації інтернатів в України за загальноЄвро вимогами?.. Ці та інші практичні питання най знаходять творчу відповідь на наших семінарах і нарадах!
Наставник – це доросла людина, яка хоче і може присвячувати дитині свій час, знання і сили та формує з дитиною емоційно -значущі і стабільні стосунки. А щоб течією не “зносило” наставників у заробітчанство – готуймо супутні програми праці з РОДинами НАСТАВНИКІВ і УСИНОВЛЮВАЧІВ чи ОПІКУНІВ! Разом ми можемо набагато більше – РОДинно й общинно преображаючи щодень наших вихованців у стилі найкращих волонтерських арт-відвідин ветеранів, пластунських заходів, волонтерських подій та просвітницьких екскурсій, музтерапевтичних виступів та міжконфесійної опіки закладів освіти й міжнародних мистецких і молитовних семінарів та общинно-РОДинних конференцій, майстер-класів.
Зраненьку січневими днями молитвою на наших Літургіях берім благословеня, Молитву, та рушаймо на заклади термінової\ допомоги (Дрогобич, Підбуж, Буково) з цілющою піснею, як прапрадіди наші віддавна стрічали сонце РОДинного розвою. Від 12.00 до 16.00 працюємо із потребуючими нашої уваги, а наступними вечорами колядкування благоговійного в асоціації “КОВЧЕГ“відбудуться наради предстваників РОДин і громад для співпраці у міжнароднім форматі й нарощуванні ресурсу наших Общин у допомозі вихованцям-сиротам і родинам. ПРОПОНУЙТЕ СВОЇ ІДЕЇ! – – – Бо ж Спільні літні програми та тренингові сільгосп-заготівлі здатні якісно і чисельно наростити ресурс такої співпраці. Ось, до прикладу розроблена ще 1997-98 років міжнародна програма святкувань ТРАДИЦІЙНИХ для карпацких християн:
ВСЕСВІТНИХ ДНІВ ПРАВОСЛАВНОЇ МОЛОДІ
З благословення Блаженнішого Володимира, митрополита Київського, духівника Братств України митрополита АВГУСТИНА, Всіх патріархів Православних та Міжнародних молодіжних делегатів Помісних Церков.
Започаткування: Братства “SYNDESMOS“
Організатор: Асоціація “КОВЧЕГ” Location: Місто Борислав з довколишніми містами й присілками.
Учасники: дітоводи, вихователі, митці-терапевти, діячі, студенти, школярі, РОДини й общини краю (Хуст, Рахів, Самбір, Мукачеве, УжГрад, Дрогобич, Львів, Київ, Луцьк, Рівне, Тернопіль, Франківщина, БОРИСЛАВ) та братніх країв (БілаРусь, Словаччина, Польща, Румунія, Блгарія, Србія) – сегоріч (2018) через глобальні причини участь братніх країв обмежена скайпово-мережевим та листовно-телефонним долученям. Тези лекцій о. Андрія Бобрика з Кропивницького: Волонтерство, КіберЗалежність, Сенс життя, Молодіжні субкультури – автор кличе нас до діалогу й співпраці та пропонує долучати свої тези, нарощуючи живий потенціал навчально-виховних зустрічей!
Орієнтовна програма:
12.02 – день Трьох Святителів ХРИСТОВих Іоанна, Василія і Григорія. Молитва за СоборністьОбщин ХРИСТОВИХ в Україні у парафіях Покрова Богородиці УПЦ, Святої Анни УПЦ КП, Пресвятої Троїці УПЦ КП, Преображенні Христового УГКЦ, Успення Богородиці УГКЦ, Домів Молитви ХВЄП.
0 14.30 – Бесіда із учнями Школи Радості (15 областей України) : СОБОРНІСТЬ – поняття РОДинне. Урок трьох Святителів ХРИСТОВИХ: Іоанна, Григорія і Василія про чесноти необхідні для общин.Перегляд фільму “Пасажири”. Обговорення. Філософске осмисленя студентскої пісоньки-перекладу МИТТЄВОСТИ відомого кінофільмового шлягера “Сімнайцять миттєвостей весни“:
муз.Міська Таривердієвого, слова Роберта Рождественского:
МИТЬ – ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВДЯЧНОСТІЮ
Не мисли про секунди з-понад брів!
Прийде твуй час і сам напевно втямиш ты:
летят вони, як мамонт – аж зопрів,
миттєвости, миттєвости, миттєвости…
Миттєвости бринзуют ся в літа,
би нас та й запечатати в столітія,
і даколи нияк не втямлю я –
де перша з них, а де буде опішняя…
У кождої миттєвости свуй смик,
свуй поклик і своя відзнака Вічности:
трапляєсь так, би ты, братиску, звик
цілі рокы миттєвістьоȳ вагітніти…
Піціцьковими митями дощі
поцвінькают мельодію пророчую:
миттєвости несут мені й тобі
ганьбу та славу: нич я не замовчую!
Воскресне ДеньВелик, яко ковток
Христового Причастія предвічнаго,
бо тямиш врешті – ту РОДи тя Бог
од першої миттєвости до Вічної!
13.02 – Спортивно-оздоровчі переходи або ж пробіжки, заняття на ріці (з купанням для бажаючих на Джерелі Закоханих). Карпацкий чай та кавказький чай з термосів разом із пляцками на курортній трасі “БУКОВИЦЯ”.
Обід у Діточім Центрі та Хоровій студії Асоціації “КОВЧЕГ”. Бесіди “МОЛОДЬ ПРО ЄДНІСТЬ у ХРИСТОВІЙ СОБОРНОСТІ” у відвідинах Митрополичого дому парафії Святої Анни УПЦ КП та Молодіжного Центру “Карітас” УГКЦ.
Бесіда в молодіжній капличці Асоціації “КОВЧЕГ”: удки ся взяло святковати “день закоханих”? Як нам берегти Закоханих у Життя? “Народна традиція підготованя молоді до По-Дружного житя“.
14.02 Передсвято Стрітення ХРИСТОВОГО. Вдосвіт сонця псалмодія для бажаючих у капличці Стрітення. Руханка.
Чай-кава з салом і пампушками 🙂 на ГірськоЛижному курорті “БУКОВИЦЯ” зі спуском трасою 700 м. дітьом та 1000 м. дорослим учасником.
Акафіст Предвічній РОДині – Живоначальній ТРОЇЦІ з молебном мирянським чином. Сніданок.
Похід до могили Бориславського педагога і Карпатського письменника й мислителя – Стефана Коваліва із краєзнавчою бесідою «Діто-водіння (педагогіка) молитви як практична царина коригування нашої євроінтеграції – спів і сільськогосподарське хоснованя у наших школах. Зцілення РОДИННЕ» .
Музичні імпровізації учасників (репетиція перед Стрітенським музФлешМобом на 17.02) у КОВЧЕГови.
Обід на трасі “Буковиця”, а по урочистій Вечірній у храмах Борислава вечеря на “Барабськім мості” чи “Панскій площі“!
15.02 – СТРІТЕННЯ ХРИСТОВЕ
6.00 – Канон ХРИСТУ з акафістом Стрітення.
7.00 – Піший хід до храмів Борислава старовинним шляхом Гукова гора – Модричі – Волянка – Мразниця.
9.00 – 14.00 Божественна Літургія. Сповідь . Причастя. Освячення громничок. Подячні молитви і святковий обід в кожній общині.
15.00 – Урочиста академія «РОДИННЕ ОЗДОРОВЛЕННЯ» у Школі Радості. Доповіді та інтерактивні бесіди з елементами гри і психологічних загадок.
17.00 – Круглий стіл за Карпацким чаєм з пляцками : Який сценарій про ЛЮБОВ ми хотіли б запропонувати студії «Борці слави» з Борислава? Які книги молодіжні про природнє вибудовування відносин грядущої РОДинності ми пропонуєм сучасній ШКОЛІ в програму? Моя мрія про студентське життя! Чим ми нині можем здивувати гостей-студентів з БілоРусі, Словаччини, Польщі, Румунії? Студент і господарство. Студент і паліативна допомога самотнім дідусям чи бабусям у величезнім мегаполісі чи за кордоном. Церковні порятунки РОДин від заробітчанського сирітства та обговорення футуристичного фільму про цивілізацію чіпованих з модного серіалу “Чорне Дзеркало” (фільм 5 Сезон 3) або футуристичні дослідження викликів глобального світу з сумного і не завжди тверезого серіалу з печальними фільмами!
19.00 – Прогулянка Бориславськими закапелками Бані Котівської: в бесідах о походженні східних слов’ян (Григорій Янушевський: «Хорватске село Крапина – РОДовий кущ братів Чеха, Леха й Руса»). Гості з Словаччини пропонують творчі вірші та пісні про рідний край. Молитва. Вмивання. Сон
16.02 День св.Симеона Богоприїмця та св. прав. Анни Фануїлевої.
Молитва. Вмивання. Руханка на Тисмениці.
Сніданок на Понерлі. Бесіда на Лижнім курорті «Буковиця» – «Тустань – прадавня обитель прадідів”. Спуски трасами 700 – 1000 метрів:
Обід. Інтерактивна бесіда священиків та учнів: «РОДИНА – основа буття і світоглядного плекання творчої особистості»
Перегляд Фільму «Сімейна справа». Обговорення.
Вечеря. Прогулянка з бажаючими до Джерела «Нафтусі» з бесідою: “SPA – курорт триграддя «Борислав-Трускавець-Східниця» і перспективи європейської освіти.
17.02.
6.00 – Молитва. Для частини бажаючих Божественна Літургія з Панахидою за спочилих, а для усіх інших – Паломницка руханка:
Похід на Гукову Гору з бесідою «Некрополі України та творчі проекти студентів з реставрації святинь Києва, Львівщини та Карпат». Проблеми ЕКО-скаутингу та культури просвіт-проектування. Карпатсько-КИЇВскі проекти реставрації кладовищ і святинь на Замковій горі з околицями (Хоривицы) ta Старокиївської гори Щекавиці із старообрядницьким кладовищем у столиці та по наших древніх обителях (понад 500 років від створення), древні урочища Церківщини під Києвом і сучасні гнізда дайвінгу мистецкого і побутового з мегаполісів у село!
Сніданок у молодіжній общині.
Обід.Веб-скайп-конференція учасників Борислав-Київ-Луцьк-Ужгород-Хуст-Чернівці-Рівне-Франківськ.
Бесіда у Бориславській бібліотеці: «МУЗИЧНА ТЕРАПІЯ – ПЕРСПЕКТИВИ ХРИСТИЯНСЬКОЇ РОДИННОЇ КАРПАТСЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ» :
- ВідРОДження традиції розвитку приРОДного покликання РІДного нашого краю.
- Прийомні РОДини у соціальній педагогіці та практичній психології для сиріт, учнів і студентів Карпат.
- Можливості співпраці ГРОМАДИ на добро проф.-орієнтаційних і оздоровчих занять із учнями й студентами Борислава.
Презентація видань НаУКМА, “Дух і Літера”, УКУ для РОДини, молоді та дітоводів! Книги “Внутрішнє Царство” і “Православний шлях” єпископа Діоклійського Калліста, Поезії прп. Єфрема Сиріянина “Світле Око” у перекладах Себастіана Брока та дослідження повчальних мудрих настанов отців Древньої Церкви (УКУ). Спілкування з авдиторією і уроки СІМЕЙНО-РОДинного пережиття ХРИСТОВИХ одкровень!
Вечірня у бориславскім храмі Покрова Пресвятої Владичиці Богородиці. Зіспівування на Неділеньку. Спілкування про молодь, родинність та допомогу Прийомним Родинам, що врятували сиріточок із зони АТО.
18.02
4.30 – Молитви до Сповіді та Причастя. Руханка. Дихання на майданчику КОВЧЕГА. Вправи від учасників та родин з різних країв.
Божественна Літургія у храмі Покрова Богородиці.
Прогулянки Трускавцем коло бюветів цілющої «Нафтусі». Відвідання музею Бойківського і Гуцульського мистецтва М. Біласа. Зустріч делегатів Києва з діточками. Обід.
Відвідання найстаровиннішого Підприємства України-Руси (початок XIII ст. Галицко-Волинского князівства) «Солеварня» . Дрогобич.
Практикум із старшокласниками «Практична психологія і потенціал оздоровлення в курортних містах Карпат.РОДинність та наша готовність.” (Ксенія Сідун, КИЇВ)
Перегляд фільму. Обговорення. Прогулянка вечірнім центром Борислава.
19.02 6.00 – Молитва. Крос вздовж Тисмениці. Купання в ріці та на цілющих Джерелах. Чай карпацкий з медом на березі. Студенти та школярики й батьки з малими дітьми проводять Сніданок на терасі каплиці Стрітення і підготовку до майстер-класів: «Гірськолижні траси Карпат. Правила тренування найменших і середніх школярів.»
Обід на «Понерляночці». Муз-терапевтичні поцвірки майстрів. Міркуємо над метафізикою світосприйняття. Проводжаємо частину гостей на Трускавець-Львів.
Закордонні гості відвідують концерт СТУДЕНТІВ ДДМК Дрогобича переглядають виставу у театрі Юрія Дрогобича в м. Дрогобич (або через Zoom) та обговорюють мудрі висновки на педагогічне виховання та збудування РОДин.
Відвідання пам’яток ЮНЕСКО – древні Дрогобицкі храми XV cтоліття: Чесного Хреста Христового і св. Юрія Великомученика
Та Галереї Сакрального Мистецтва музею «Дрогобиччина». Обід.
Зустріч із науковцями Дрогобича у темі «Музична терапія, як чинник психологічного і соціального оздоровлення родин. Молоді, і школярів України» з досвіду музТерапевтичних кафедр у 12-ти Університетах і інститутах Німеччини, 3 університетах Австрії, Пряшівського Університету (Словаччина), Краківської музАкадемії, Лодзя, Ряшівського Жешува (Польща). Відвідання вищих та середніх навчальних закладів Дрогобича
Спільні заяви у інтернет-виданнях та на Скайп-конференції «СТРІТЕННЯ – свято молоді й родин». Репетиції до концерту “KOBZAR READINGS in CARPATHIA”:
Прощальний міжнародний вечір-концерт «ХРИСТОВІ ГРОМАДИ у ДРУЖБІ»
16.00 – Проводжаємо гостей.
Пропозиції активно ся приймают до уваги! Радо запрошуєм до творчого спілкування: w.carpat.in.ua Сonnection!!! – – – ( або ще w.vk.com/borysLOVE)
дн.Тарасій Андрусевич:
Спілкування сучасної молоді –
через проблеми до вдосконалення
Кожна з епох формує свої ідеали молодих людей. Саме завдяки кризам і вибухоподібним виходам із стагнаційних пригнічень у культурах різних суспільств (Балкани і Велика Моравія ІХ ст., Західна Європа 1880-1900 років, Америка 1970-75 років) творили унікальні зразки молодіжних субкультур: подвижницька просвіта обителей св. Іоана Рильскаго, Солуні, Велеграду та Київської Руси – постпротестантські пошуки персоналістів Швейцарії, Франції, Австрії – культура хіппі “дітей квітів” та пацифістського року… Ці та багато інших колапсоподібних стрибків у розвитку діалоговості суспільств на цілі десятиліття показують як мінливість еталонів поведінки в цих культурах диктує свій “відбір на виживання” молодим умам. Завжди ті, хто міг мудро скинути “пута системи” починали творити “свою культуру” – це виклик усталеним нормам, але не тільки…
От, скажімо, коли юні послідовники свв. Мефодія й Кирила захищали культуру первохристиянства й глаголичні письмена у бібліотеках Софії, Солуні, Братислави, Праги, Велеграду від знищення з боку латинницьких “бізнесменів” – це був природний виклик оборони Батьківщини від культурного загарбництва. Молоді сили общин Христових дали нашим братам-слов’янам седмочислеників Савву, Горазда, Наума, Климентія, Ангеларія Охридських та ще й їхнім нащадкам явили польських рівноапостольних мужів Ослава й Візнога, котрі підоймали культуру суспільства до преображаючих висот духу, проповідуючи Православ’я на теренах Паннонії, Лемковини аж до наших Карпат.
А от молодіжний протестантський рух від Кальвіна до Гуса, що напочатку був яскраввою відповіддю на безладдя революційного франк-масонства у Європі, наприкінці ХІХ ст. вже розкладався від політизації німецьких марксистсько-гегелівських атеїстичних впливів. Знищивши базу скаутського руху в Європі, злодюги та розбійники під виглядом “прогресивної науки” відірвали молодь від Церкви і… За розпадом Австрійської й Російської імперій проти народів Європи космополіти випустили пітьму кривавих голокостів.
Коли наші молоді братчики й сестрички нині читають про культуру хіппі, відверто дивуються як така безтурботність могла “прорости” у комерціалізованому суспільстві Америки. Але це лишень ірраціональні “вигуки” та “судоми” молодих паростків, котрі пробиваються до світла через каміння й асфальт… Поміркуймо яке спілкування здатне профетично попередити творчих особистостей та цілі групи мислячих діяльних людей про завтрашню кон’юнктуру системи? Спільні подорожі, спільні перегляди наукових кінолент з обговореннями, пошук творчої реалізації (музика, графіті, живопис), створення своїх колективів на нових засадах, відмова від таких кліше, як “імідж”, “рейтинг”, “вимоги середовища”. І якщо культуру хіппі на наших теренах Східної Європи часто називали вдосконаленою культурою вільних пролетарів, проте, ще їй багато бракувало для творчо-будуючої переміни у суспільстві.
Бути самим собою, а для того – самому випробувати на що здатен я – ось мета спілкування вільних людей. Відкриття обопільно гострої природи відповідальності за волю. Еволюція думок від “свобода від” до “свобода для” (Гуссерль-Хайдеггер-Хоружий)… Саме творчо через переробку своїх численних “я” молодь будує спілкування-дію, спілкування-метанойю: . Наш Львів багацько у тім долучивсь, приймаючи до самих 1997-99х років з’їзди православної творчої молоді зі Словаччини, Чехії, Греції, Фінляндії, Німеччини, Румунії, Білорусі, Польщі та Росії.
Великої обізнаності у стилях молодіжної моди не треба: достатньо хоча б засмакувати та доповнити своїми висновками аналітичні лекторії о. Андрія Бобрика з Кропивницького: “Стиль життя”, “Молодіжні субкультури”, “Волонтерство”, “Комп-Залежність” … А ще поспівтворити з колегами молодіжного журналу “Отрок” №1 за 2017 р. у матеріалі Ганни Голубицької “Дуже приємно, лузер”… Тут мудро “перемиті кісточки” ідеологам одного із сегментів сучасного викривленого спілкування культури досягнень – “яппі”. Відтак, бачимо недоліки суспільства в запрограмовуванні юні школярів та студентів на спілкування з вигоди, мотивацій до самозакорсервованості на Інтернет-пошук унікальності у мавпуванні успіху: девіз Ю-тубних “Broadcast yourself”.
Ось ці пробоїни: відсутність позакласного життя у колективів (немає спільних екскурсій до святинь, у музеї та на заходи толоки чи спільні спортивні програми), неорганізованість у спільні щонедільні поїздки геріатричними інтернатами, сиротинцями, притулками області, як це працює у Києві (www.detdom.info).
Саме у такій ситуації нерозвинутого громадянського простору подвижники Києво-Печерської Лаври звертаються до молоді – “ви ж стоїте по груди у чистій джерельній воді з простягнутою рукою та просите пити”! Уважно читаємо в “Отроку” матеріали про прп. Гавриїла Самтаврійського (Ургебадзе), архімандрита Іова з Почаєва і розуміємо, скільки ще багато Бог дає нам зробити корисного і доброго, якщо наші починання об’єднаються у свідомому братському діланні. Активне керівництво духівників, щотижневі читання псалмів Давидових, приготування до Сповіді й Причастя сиріт, молоді, самотніх літніх людей – все крок за кроком дасть нашим Братствам і Товариствам предметнішим спілкуванням дорости до серйозних проектів освіти, виховання, культури.
Три роки тому Боже ДієСлово намоленістю пророчого Апостола Андрія зазвучало Столицею Христового Києва: “Кожда волаюча ініціатива парафій наших : геріатричний інтернат, відвідання ув’язнених чи самотніх у лікарні, порядок в паркові, у під’їзді, ліфті etc,) є громадянске суспільство, явившее ся не через секулярні механізмы, а через євхаристичну Общину.
Таким робом, завданя ось яке: просте бігання до храму “свічки приліпляти до підсвічників» час претворювати у реальне євхаристичне молитвенне братство. Поява кождого такого братства значит появу чергової громадянсько-дієздатноі Одиниці! Ото – община людей, здатних до коллективноі праці на спільне добро!!!
Прилегла територія та її приРОДня чистота – наше діло. Корисне дозвілля нашої молоді– наше діло. Братска взаємодопомога підтримки многодітных – і се і те наше діло. Й отак далі продовжім ретельну співпрацю Христа ради, бо чекати «доброго царя» то заняття Ассолі, для юй бо аналог царя – це рожеві шмати-вітрила на морскім горизонті. Хочете лем чекать – спробуйте, тілько товди не нарікайте! А МАЙкраще – дійте, виходячи з можливостей парафіяльного житя! Якщо вы, звісно, парафіянин (- ка) Христової Церкви.
Прокидання народа быват бунтарскоє або й неістовоє. Тілько такі пробудженя у нас досі впоперек культури. Авадь пробуждатися ми МОЖЕМЕ й творчо та уважно до кождоїх дрібниці. Не так, би весь світ поперегаратати, а так, щобы паркан для почітку пофарбувати, діточій школі майданчика учинити, університетови корпуси поремонтувати та
й ся научити «СлаваХРИСТУ» казати гідно з молитвов удячнов. Поприбирати коло хати чи пуд церковним двором – то ж тож діло християнскоє для всего світа. То додась світови красоты й порядку. А значит, рано чи пізно – правды та істины.
Слов’яни завше многим недовольны. Державами – зокрема. «Якось не так усе. Косо, повільно, неправильно й брехливо». Правда? Авадь я собов самим я теж не задоволений. Брехливо живу, косо живу і неправильно. Тре ся змінити!. Отсе –аскетический момент в нашім сівтоглядови. Мы cя на него скочуєме пак-тай-пак, но то не кінец. Уйдеме на шор!!!. Бо в тім не тілько настанова: “Мовляв, займись собов. Читай –«заткнись»…
Занимати ся собов, не сперечаву ся, тре. Усе житя тре. Но кедь усі, хто здатен на добру активніст, будут ся лем занимат собов, то зовнішні рубіжи будут покинутими на негідникув, яким до лямпочки внутрені зусилля та муки совісти. Погодьмеся – країна аскетув, котрі ся «занимают собов», окупована при цім бандою безсовісных крадіїв, котрі си влаштовуют власне житя по безбожным кресленям – ото наш портрет. І добрі кедь се лем – портрет минулого. То болит, но з цим мож жити. Нo най не буде уж далей портретом: коли мы як той Котермак – по келіях, а суспільством правлят Чичиков, Ноздрев и Собакевич? НІКОЛИ!!!. Я за то, бы громада-суспільство наше урівноважило врешті тотудержавну тяжку машину. А пак бульш того. Я за то ще, бы левову й ведмежу долю нашої громади складала АКТИВНІСТЬ живых ХРИСТОВИХ парафій; добра одкритість осяйна та преображающа.
МРІЯ то чи тілько замальовки будущої реальности – житя покаже. ДАВАЙТЕ свої творчі ідеї й такі ж творчі поклики СЮДИ до нашої редакції: ARCH або “Борці Слави“: (www.vk.com/borysLOVE). Допіру: «Перестань ныти! Уйдеме на шор! Роби свуй динь і секунди свої бодай на піціцьково файнішими! Ты можеши!»
ваші пожертви виключно у EURO to the coordinator – Taras Andrusevych:
VeloBank : 62 1560 0013 2017 4001 4000 0004
piesń “TRZY ŻYCZENIA” (SIEMACHowskie tlumaczenie Tagil-Krakow):
Chłopak idzie gorą-lasem i nie wie co jak…
Nagle łapie on ząbeczka, która mówi tak:
“Odpusć mi domou, pryjacieliu z gór,
natomiast przemów Trzy zyczenia tu:
Powiedz co Ciebie trzeba – ja poprosze u nieba – niech BÓG spełnie dla Ciebie
Trzy życzenia twoje”
Trzy życzenia do spełnienia, jak tu losowac?
Chce jak haker w róznych bankach dużą kasy brac…
Stal się on bogacz, tylko los nie rad:
piekłom życie stać potrafi zlotem we sto krat!..
Powiedz co Ciebie trzeba – ja poprosze u nieba – Niech BÓG spełnie dla Ciebie Dwa życzenia twoje.
Daj że mnie być mocnym władca tam, gdzie ródny kraj –
plynie czas i tak nasz facet królam daje staj…
Ale nie w tym sól – serce jego w płacz – I na pądnik ból Swój on ciągnie wskacz:
Powiedz co Ciebie trzeba – ja poprosze u nieba – niech BÓG spelnie dla Ciebie to Życzenie twoje.
Zdrowa bądz, żabeczko droga – Sercem pomóż mi: Zamiast zlota i tej wladzy Daj BOG kochannie!..
Jak zabżmiała tuż jego modlitwa – przed nim stoji uż Królewna-krasnA!
Powiedz co sercu trzeba – i prosime u nieba – niech BÓG spełnie dla Siebie wszystki dobra rodzin!..
- —
SIEMAAA
- “Siema!”
Jesteśmy szczęstią zachwyconi
my to wiemy:
razem będziemy !
Śpiewem
Natchniennia rado oswiąconi
jak nadzieją
milosnym drewom:
- Uż za chwile, Spot-Bonarko, spotkam Cie!
- To je mile – talent tako rozkwitnie!
2. Ojcze,
za przyjacól i wychowawcow
dzięki, Stworzce,
opieką słońca!
Piękno
Twoje nam powolaniem daje
Takie świetnie,
że serce detknie!
This entry was posted on Субота, 17 Грудня, 2016 at 17:52
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Posted in: =Борці Слави=, ВОЛОНТЕРСТВО, ЕКО-СКАУТИНГ, МИЛОСЕРДЯ
[…] Чим наблизити пору Нашими особистo-спільнотними власними реформами: […]
[…] святкує Різдво, Хрещення і особливо Стрітення – Всесвітній День Православної Молоді (за благословенням Вселенського патріарха і доброю […]
[…] buy some art-handycrafts or musicDVDs and CDs in order to maintain this work and to create a real Grace-bridge to families and orphans for the ages of […]
[…] сестронько гірського Борислава, зови дочок своїх на радісні літа: у села, д’горі, де чека на нас заграва БагатоДітних […]
[…] ЕКО-Господарські та скаутські таборування й оздоровчі програми арт-терапії для 75 сиріт і 230 вихованців із […]
[…] й старожили випікали 11 000 пасочок для потреб немічних у тубДиспансерах, лікарнях, інтернатах геріатрії, дитячих притулках і бідних […]