ЗАПРОШУЄМО ТАЛАНОВИТИХ УЧНІВ НА УЧАСТЬ У МАЙСТЕР-КЛАСАХ:
- Дикторського мистецтва й декламування, міжнародного хорового співу-молитви, tancu lieczenia
- Радіожурналістики and international journalism-management of youth in Art-Therapeutic Association “ARCH”, kolorytnej folk-edukacji,
- Студійного запису, звукооператорського мистецтва, імпровізації та озвучення матеріалів
- Школа кореспонденції й аналітики через мережу Громадських Організацій «ГУРТ» і ФБ-проектів та Міжнародних конкурсів та стипендіальних програм нашим студентам за кордоном! Let us prepare renewal of the ECO–international projects of CHRIST’s Art-Therapeutic Association “ARCH”
- Композиції й аранжування, оркестровки й народного виконання,
- Диригування, народного автентичного співу та хорового співу, а й навіть газдовитої молитвоньки й karpackoi хореографії
- Ведення веб-порталу “КАРПАТЕРІЙ” краєзнавчого волонтерства педагогів та соціальної педагогіки з перспективами стажування у вишах Slovakia, Румунії, Польщі , Magiarsko та інших країн.
Радо запрошуємо вас цими тижнями medzynaRODoweho Lemkowskiego i OgolnoKarpatskiego (CZANGO-fest.PL, “Tu-Stan” Bojkivska, Fisbanda.SK, Potock, VLOSI.PL) приготування й колядування РІЗДВА аж до Днів Молоді – Стрітення ХРИСТОВОГО на запис у студії Асоціації КОВЧЕГ редакції “Борці Слави”:
записуйтеся діточими гуртами СЮДИ і телефоном домовимося : +48536978883 на зручний для нас із вами час! Командна праця над мюзиклом по роману “ВІЧНИК” Мирослава Івановича Дочинця й запис саунд-треків на грядущі монтажі по зйомках.
УВАГА! До ХОРОВОЇ СТУДІЇ РЕДАКЦІЇ «Борці Слави» Асоціації КОВЧЕГ
Місце зустрічі – Центр-арт-капличка КОВЧЕГу в центральнім парку Борислава: “CarpatInUA”
ноти хористув10 – В нашому перекладі пісня Бруно Куле “НА ДОРОЗІ ТИ” з відомого Французького фільму “Хористи”
Your humble donations are pleased by the card of the coordinator – Taras Andrusevych:
VeloBank : 62 1560 0013 2017 4001 4000 0004 velmi sme wdzieczni za ваші пожертви у EURO
“ТУ СТАНЬ”: Літературна сцена ЕТНОФЕСТИВАЛЮ
Сегоріч на Літературній сцені Тустані було дещо неочікувано прекрасне – ми складали поему. Великим гуртом. Уявляєте?! А потім виголосили її на головній сцені фесту))) (що і зображено на фото) Публікуємо уривок, що його склала Ірина Бобик, а повний текст поеми має з’явитись на сторінці Тустані.
Переспів легенди про ТуСтань
(поема)
На перетині шляхів
Поміж високими горами
Була фортеця з тих часів,
Коли купці їшли стежками.
Платили мито за товар,
Коли кордон перетинали.
За гроші ті, вої з залоги
Їх на шляху оберігали.
Купці возили сіль, мед, віск,
Возили хутро і тканини.
Місцеві землі мали зиск
І князь, що з них збирав данину.
…Був князь той мудрий, могутній,
Із довгої низки славних князів,
Крізь долі підступної лихі закрутні
Народ свій він впевнено вів.
Та впало раз лихо на Тустань:
Облягли ворогів тисячі:
Обладунки міцні, коні тлусті,
Гострі стріли і нові мечі.
Бачить князь: впало лихо!
Не встоїть залога, о ні.
Змовив молитву він тихо,
І став перед всіх на стіні.
“Не падаймо, браття, ми духом!
Надія на нас в цих людей.
Кинемо погляд ми кругом –
Стоїм серед своїх земель.
Здавати цю кріпость не смієм,
Казав хоч колись Ігор-князь:
“Мертві сраму не імуть“,
Та падалі вартий витязь
Що дім на поталу віддасть!
Байдуже, виживем чи не виживем,
Чи перемога можлива є –
Ми виборем, видерем, вигризем –
Ми тут стоїмо. За своє!
Почуто молитву ту князеву,
Не знати, і Богом Яким.
Кому-бо молився – не сказано
Старим богам а чи новим святим.
Чудовисько дивної моці,
Жахна вогнедиха змія
Три голови, зуби гострі,
Воїв змітає помах крила –
Почвара прийшла казна-звідки,
Почвара як той Божий дар –
Супостати згоріли, мов сміття,
Де стояли – пустка й пожар.
Видихнув князь хвалу Богу,
Ось і завершено бій.
Мечі опустила залога:
Скінчився війни буревій.
І були купці у безпеці,
І люд посполитий в краях,
Поки стояла на скелях фортеця
І майорів гордо стяг.
…
Плили роки́ за водою,
Змінились торгові шляхи́,
Скелі, де була фортеця,
Вкрили брунатні мохи.
…
На перетині шляхів,
Поміж високими горами
Сліди фортеці, з тих часів,
Спостерігають за птахами.
Які летять, куди – не знають.
Несуть на крилах щастя й спів.
В мотивах спогади лунають,
Що віють правдою з віків.
До неба мовить ця руїна.
Петрогліфи на скелях зберегли,
Прадавніх пращурів святиню, –
Ямельниці і Урича сини.
Сюди приходять люди нові
Пройнятись духом давнини,
Щоби почути голос крові, –
Шукають єдності вони!
…
Час геройства і звитяг,
Лицарів відважних,
Майорить свободи стяг,
Честь – найбільше важить!
Тут загострюють меча,
Дух гартують в битвах,
Щоб в коханої очах
Завжди було світло.
…
Побуваймо нині й ми
У Середньовіччі,
Розженімо сум війни,
Воскресавуть віщі!
Федишин Вікторія:
Заховай мене від дощу і від поглядів злих і бездушних.
І тоді тебе в серце впущу, і ніколи вже не відпУщу.
Поки дощ на дворі не вщух, я буду в твоєму полоні,
бо життя без любові – ніщо, а моє серце без тебе холоне.
Ксенія Кисиличин:
Місяць кинув погляд на мій дім. Я сидів від ранку й думав в нім,
чи зігріє сонце душу, чи лиш тіло… Сонце сіло…
Я сидів і далі і співав про любов. Повнився мій дух запахом дібров.
Повнилося серце радістю й печаллю. Сонце сіло, але сонце встало.
Я знайшов свій миру ключ між крові й стріл.
Я зайшов у свій дім і в ньому сів.
Місяць мій приятель в нічній тиші.
І душа моя співала, як вві сні поки я до Бога йшов собі,
а в сухому сіні грялись миші.
Ірина Бобик:
Як розсиплеться в порох гонорова твоя скульптура,
коли замок твій стане горою лайна,
і звелять королі твоє ймення затерти,
дружину-красуню ухопить чума –
залишиться в тебе, лицарю Йове,
твій гострий і вірний твій меч,
і коли, як плазун, не схилиш ти голову –
ще матимеш радість, свободу і честь.
Ярина Бурбан:
Тиха Ніч наступає на лапи левам –
І вони віддають їй вечірню варту:
Розбрідаються містом левом-полевом
і під брами сталеві ідуть ночувати.
Уночі оживають камінні люди, мужні вої знімають залізні лати
і вдихають повітря на повні груди, щоб далеке минуле собі пригадати.
У провулок минуле собі пригадати. У провулках ще чутко слова вагантів,
Тихі зойки і сльози Зосі й Івашка… Тільки Каріатиди – жінки Атлантів –
Терпеливо мовчать, ніби їм не важко. І амури націлюють влучні луки,
і блукають десь тут кармеліти босі, і Атлант опускає кремезні руки –
Ніби час зупиняє на півдорозі… Але ось леви знову спішать вартувати,
од вагантів не стало ні слуху, ні духу, знову лицарі облачаються в лати,
й ангели застигають – без звуку, без руху.
І зникають із неба зірки-діаманти, замовкають зойки, пісні і розмови,
підіймають руки до неба Атланти, бо пора прокидатися сонному Львову.
ДІН! – долинає до мурів і стін…
ДОН! – відбивається від вікон…
ДЗІНЬ! – промайнула крилата тінь…
ДЗЕНЬ! – наступає День…
Вероніка Достойна:
друге наближення – точніше не вистежиш,
чесніше не вискажеш. Тепло у долонях
і голос спросоння хрипкий. І стосовно емоцій неповних,
непевних розмов і доповнень
до статусу другого псевдознайомства
я згадую літо в центральних районах,
квартирах великих, людьми переповнених,
а потім ці діри у спогадах за день у загадці моїй проростуть…
Кухта Богдан: ПОДОРОЖНІ
Ми – подорожні, котрі шукають дорогу.
Йдем навпростець, часом зовсім застрягли в багні,
тягнем вантаж. Хтось говорить, що то шлях на Голгофу,
знаєш… багато богів – вибирати тобі…
Хто твої друзі? Кіт чи собака? Може птахи: ворон, чи сокіл… А може змія?
Ми – подорожні, що збивають коліна до крові,
віривши в силу малого листка. Палець угору кличе в дорогу.
Байдуже вітер і те, куди занесе течія.
Нам би з тобою під стяги Дажбога разом пройти, проплисти все життя!
Уляна Кіт:
В цьому світі я – билина.
Я – ніщо, не те, що дехто.
Мене топчуть міліарди ніг.
Та настане радісна година, коли всі зрозуміють, що ми рівні.
Я – ніхто, вони – не кращі! Вони не заслуговують й того, щоб землю топтати.
Бо я тут не сама: тут геніїв багато. Їх топчуть також як мене.
Я не геній, я не геніальна, та вони підвищили мене тоді,
коли зрівняли з геніями, яких самі топтали.
А себе понизили тим самим. Бо вони ж не знають, що ми – рівні!
Т. Андрусевич: НЕ СОН – розмова з карпатським хлопчиком Юрком Котермаком:
Вам завше раді ту, де мрій серпанок
оповива спів дячної сльози:
лем ті, ко летом чуйных підгорянок
запотічкуют ходикы сюди
РОДинами і спрагло, і дітОчо
на прадідів карпацкії хребти:
би дяка щира проросла пророчо
Любов’ю сиріт причастім і ми!
Бойє! Сесьому великому Сироті (чи б пак напівСироті) знову не снилося а явно дивилося ув вічі сонечко над Ямельницьов і над Уричем! Воно знає як важко ся дивити у небо, коли його заволоче хмаровиськом, а ще важче, коли то не піднебесна вода, а поганюще ластовиння кострищ окупації надвисають над РІДною Отцюзниною!.. Іще не плакали брати-лемки на карпацких тропах Тилицею чи Дуклею, як над Другими Губичами (потім назвуть Дрогобич) нависла біда… 1340 року Божого вкотре люд мирний у карпатських селах молиться о порозумінні межи князями. Як колись 981 року походи Володимира Київського понищили силу-силенну бойків і лемків, білих хорватів на Галичині, вписуючи се у історію, яко “Злуку Галичини й Києва”, так і нині, занепад Київського престолу по татарських набігах накликав казимирових “ласунів” на русиньскі Карпати. Колись такі біди падали на Словацькі Татри і Моравські ліси у часи святих рівноапостольних st.martyr Oskold of KYIV (800-864+) & stt. Мефодія й Кирила Slovenskich Uczyteli (864-875+):
Як над Слов’янською землею сунула дика чорна тьма,
святі Кирило і Мефодій воздвигли древні письмена.
Злющі латинські бузувіри за рідну мову християн
кидали в тюрми та гнобили сербо-моравських братів-слов’ян.
Оскольда Київского старший по духу брат – князь Ростислав –
благословенням патріаршим діло просвітництва зачав.
Глаголичною Літургійов мову прадавню спільную
оборонив монах Кирило, нам зберігаючи віру святу.
Як нам брати Кирило й Мефодій мощі Климента знайшли у Криму –
так і донині Oslaw i Wiznog, Савва, Горазд, Лаврентій, Наум,
ще й Ангеларій, Климент із Охриди труд сей апостольский і святий
передают нам з діда-прадіда – як се вістив Первозванний Андрій.
Знайме отці, цімборе і сестри! Й ныні вовік Христу предстоять
святі Кирило і Мефодій в рідних обителях наших Карпат!
Дроговиж ледь устигав по чужинських навалах відновити white-Croation печерні гради Стільського, як над Дрогобичем уже вурдилося збіговисько купців і європейських латифундистів: замріяли прихопити собі Соляні жупи Дрогобича і вже би пустили з торбами русинів-солеварів, та узялися за мечі роди Сасів і Доброславичів – тих самих білохорватів, бойків і лемків, чиїми силами постали і Ужгород, і Самбір, і Дрогобич. Ченці обителі “Борислав” молитовно підтримали князів Доброславичів – “ненич ридати нам за слабіючу Тустань – але зберім сили у щит та відродим купно Братство в Дрогобичі, Самборі, УжГороді, бо королівські війська вже зазіхають на корону нащадків Лева Даниловича міжнародними змовами”…
– Не брав наш князь теї корони, – повідала Памфіла маленькому братикові Данилкові. – Але підступом закинули вони коштовну пастку на русинів. Тому й забрали з Високого Замку у Левгороді казимирові солдати і мантію, і корону Данила Галицького.
– Але ж кедь воно не було нашим, то не тре за ним банувати, сеструню, – звів очка Данилко запитально.
– Так, і тому сумувало у наших отців і прадідусів серце не за златом чи смарагдами, а за тими церковцями в Уж-граді, в Дрогобичі, Самборі, які латинники повідбирали й поробили собі за костели. Одна із таких старовинних древляних церков була на пагорбі Старого Дрогобича – тепер там Маріїнська площа і хрест уквітчаний. Сюди ходили на молитву наші прадіди-солевари, аж доки ся не довело їм з обидвох Соляних жуп зібрати та замісць одної одібраної Богородичної церковці рік за роком складати храми Святого Юра і Чесного Хреста 1500 – 1555 рр. І все у Господа на порятунок стаєся: саме у розпалі окупації 1450 року народжується в нашім славнім Дрогобичі Юрко Михайлович Котермак. Саме єго прізвище звучить як запитальне речення по-білохорватському: “Ко тер мак?” Нынька тілько так і розмовлявуть наші закарпатці: “Ко туй ся меригує, цімборе?”(Хто тут переживає, братове?) І тілько діди наші та прадіди у п’ятім коліні можут цілком твердо за Юрком процитувати:
Назбиравім трави попуд снігом – пак туй квітне: цілуй та моли…
Пуйдем дівочко, дружинко рідна, грянем долу сяк покотом мы.
В межеділи потук муцно стогне, штось лопоче каміням, біжыть –
Смаком труськи тягне полонинов – тов зимльов, што нам прадід лишив…
Мало хто у далеких 2000-х літах, як Мирослав Дочинець, Йван Бузаш чи Юрій Томан зможут зазвідати древні глибини прадідного слова. Авадь нащадки духовні тих сестер Памфіли, Февроні та братчика Данилка (з роду Туптало) зможуть порятувати древне слово – точнісінько, як свого часу Юрко Котермак рятував з європейських інститутів церковні Октоїхи, Часословці та Тріоді майбутних парафій Святого Юра і Чесного Хреста. Се чи не майдорожчий дар Дрогобичу від його професора Юрка Котермака. Марно намагатимуться розшифрувати щось у передмовах до його звіздарських книг, бо це ж просто поезія:
Обшири неба для наших очей незбагненно великі;
Розумом легко, проте, можемо їх досягнуть.
Наслідки ми за причинами і навпаки визначаєм:
Так відкривається шлях, що до ефіру веде.
Все у підмісячнім світі живе за законами неба;
Нами керують також (хто заперечить) зірки.
Правлять без примусу, а як настрашать коли випадково,
Розум підкаже, проте, як ту біду відвернуть…
Буь же прихильним до книги цієї: вона допоможе пізнати
Те, що невдовзі гряде, — знать яке вже пора…
Чи снилося, чи не снилося малому Юркові те громаддя цікавинок, до якого готував єго Творець 1450 року, але певно ж не раз упродовж цілого дитинства дивовижна провіденція відвідувала і його батька Михаїла, і братів-сестер, і тих друзів, яких на шляху посилає йому Бог. І те, що наші русинськік дослідники й Іван Вишенський у їхнім числі називатимуть “видіннями у тонкому сні”, Юрко величатиме Радісними Відвідинами Духа Святого. Афонські старці заберуть собі Івана Вишенського яко молитвеника за Галичину, за Судову Вишню, за ввесь Український край і Київську Русь, а от Юрка Котермака піддержуватимуть своєю цілющою молитвою яко сугубо вченого мужа на добру надію православному людові Полонії, який навіть Краків і всі Підкарпатські воєводства століттями йменуватиме Галичиною. Ще до своїх знаменитих студій у Ягелоні та Болоні, Юрко ніженьками сходив тропи через Губичі на Болехів, а там поза Калуш і на древній Галич.
Буковицьов Борислава та й на Урич я рушав, де святиня Скелі в небо дише
Тустані фортеця славна з діточками нас чека – прадіди за це радіють звише.
Де Ямельниця і Орів кряжами на водоспад аж до Сколівських бескидів кличе –
Наша там Любові пісня під Парашку до села хутірцями призове колись ще…
Ми обитель Божа просвітила: же нас любит архангелув сила,
же в Карпатах Бориславским світом чудом воскресавуть младі літа…
о, нафтусю, ти цілющий трунку – любиме тя яко Богом дану струнку,
омиваш нам долю потічками – щастя здраве, присно буди з нами!
Бориславе, Отцюзнино єдна! Любиме тя не п’ятсот і не тма:
Ти нам дав нафтусі ся напити – гей же не мож нияк без тя жити!
Бо Любов – сеся од Бога дана! Всі Карпати – най РОДинов станем!
Хоц би не знав – сокоти любити, хоц би не мав – прото маш завіти.
Із Городища колобками скотимося у росі – А з Цюхова між джерельцями – стрінемось на Мразниці…
Дрогобич з Губич Бориславських на Побуці постав, а з Модричів на Тустань захист – де Гукова Гора…
Раточині подякуймо за ягідний врожай: най всім карпатцям многа літа і щедро дивен край!
Є десь на Азові острів Маріам – там живе пустельник-бориславець на вустах із твоїм ім’ям!
Не ростуть на острові сосни і секвойя – та Христом уж дише піщана ця земля…
Має той пустельник церков із каміння, ложе радісне, віщі Божі сни –
Крилами душі пророста коріння в Тройці Пресвятій: вір, надійсь люби!
Кождого з нас жде смерть і Воскресіння, кожен цим ступа по РІДній землі:
Тож тримаймось поглядом за своє Спасіння – най із нього розцвітуть всі наші пісні!
Селами вивчаючи живу історію рідних Карпат, Юрій запам’ятовував усе про цілющі трави, заготівлю, виготовлення ліків на новім і старім місяцю, звіряючи дорогу за сузір’ями. Снаги великої додало йому серце Галичини і коли батько спорядив сина надалекі береги Вісли, то й там при лемківських церквах Юрко дізнався о Христовім покликові польському народові. Чи ж не так само страждали селяни Полонії од княжих усобиць і ненажерливости? Чи ж не так само боліло сивим газдам за родючі нивки і карпатські сади під набігами королівських васалів? Дізнався Юрко, що на зорі зародження Полонії в нащадках Леха, Чеха й Руса воздвиг Творець апостолів і учнів святих Кирила й Мефодія – Ослава й Візнога. Трудами сих мужів древня Польща через Глаголичне письмо осягала ази віри Христової. Була се праслов’янська традиція – називати дитя за йменням ріки того села, де ся врОдив. От Ослав і названий за мальовничою рікою Ослава, як і наш мученик-князь Оскольд – за рікою Оскол. Як зазирнути у 864 рік Божий Юркові Котермаку, кедь стілько спалених книг і знищених рукописів відділяє той час од його рідного ХІІІ століття? А відповідь йому підказали ченці Борислава і магістри Ягелону – через молитву та зорі!
Люд Христовий розкаже Юркові про мучеників Христа ради і водителів народу нашого за псальмами народними:
Хто се Києва совість, злякавши Царград, із дружиною прийняв знамення Христа?
Наче й княжого роду, та палацу нема – слід у пам’яті нашій Оскольд воскреша!
“Як до брата я вийшов на пороги Дніпра і убитий беззбройний од норманів меча”…
Воскресінням повстане пам’ять про вас – перших мучеників ради Бога й Христа!
Мов Стефан, князь Оскольд у нащадках возста – як прорік се колись первозванний Андрій:
од Бориса і Гліба гримітиме спів – просить милості Божої для русинів.
За Батьківщину я Христу молюсь – благословенна Богом КИЇВСЬКАЯ РУСЬ
То вже згодом десь у Словацькій Братиславі або й у Болонському університеті доктор Георгіос з русинского Лева дослідить письмена грецьких “Діянь апостолів Андрія і Матфія в країні антропофагів” , “Діяння апостолів Андрія і Петра в країні варварів” належать кін. І-го – поч. ІІ-го вв.; сирійської “Історія мучеників-апостолів Матфея і Андрія” від ІІІ ст., а інші апокрифи із сторіч таких отців Церкви як Св. Іполіта Портуенського (бл. 222 р.), Оригена (200 – 258 рр.), Євсевія, Руфіна та Євхерія Ліонського (+449р.), у вигляді списків, чи каталогів, укладених Іполітом Римським (ІІІ ст.), Св. Дорофеєм Тирським (307 – 322 рр.), Софронієм (+ 390 р.), другом бл. Ієроніма (+475), Єпифанієм Кипрським (+403), Ісидором Іспалійським (570 – 636 рр.), зведення свідчень у виконанні Давида Пафлагонського (кін. ІХ – поч. Х стт.).
Дізнається напівсирота Юрій Михайлович усі таємниці про нашу земну й Небесну дорогу наРОДів у приРОДі і почне залишати нам дбайливих молитов прогностику й повчання, і не літері сухі, а дух розуміння слід почерпати нам у письменах Юрія… Бо переміг антипкову спокусу схоластичної гордині русин ДРОГОБИЧ ЮРІЙ і християнським хосенним прикладом дав нам завіт як захистити рідний люд од глобалізації різних модерних “ізмів”, а перед духовним зором твердо тримати закон Правди Божої над усе.
Що би нам нині сказав Юрій Котермак прогностично відаючи про наші випробування у 2017-2018 роках од Христового воплочення? Може щось отаке:
Запам’ятайме! Ліс – Карпацький храм!
Прийшли сюди – то приклоніть коліна…
Подякуйте деревам і квіткам
за їх красу одвічну і нетлінну.
Вас привітають мешканці малі:
вони беззахисні, ще здатні довіряти…
Най не бракує місця на землі
метелику, пташині і звіряті.
І не рубайте храму! Не паліть!
Най же смерек співають верховіття!
Най на добро вас Бог благословить
у Царстві гір – серед джерел і квітів!
І ми то здраво та вдячно осмисливши, прокинемося од сну (бо ж це вже давно не сон) відповімо соборно нашому прадідикови й уже не сироті Юрію Михайловичу Дрогобичу-Котермаку:
Діти у Карпатах моляться вільно Богу Ісусу Христу:
“Боже Великий, за Русь-Україну прийми молитву оцю.
Боже Великий, даруй милість з неба, наш Єдиний Проводир –
всім християном Руси-України, благословення і мир”.
Діти у Карпатах дякуют радо Нашому Богу-Отцю:
“Народам світу дав Єси відраду – вічную Церков Святу“!
На будь-якій парафії ся урочиста псальма дозволить відчути тобі й мені, що сон давно випарувався, і як це радісно, що Юрко Дрогобич, Данилко Туптало, Петро Могила й Олекса Довбуш коло нашого Урича тут і зараз своїми добрими стараннями і молитвами, нашими соборними проханнями і подяками:
“О, глибино Карпатська, освяти / душ людських потоки молитовно / – туй бо ся очистят невимовно / в’язні мегаполісів! Гряди, / о, РОДинна пісенько, у тиші / жайвіркових наших полонин: / там бо, де Дух Божий діє звише, / медом напува навіть полин! / Ко іще не катулявся в росах / у цілющій світанковій млі, / – ось чекавуть РІДні тя покоси: / привози дітей до прадідів! / Де могилки РОДичів, у селах / чисте нас гартує джерело: / ту сімейне чудо тя привело / здраво воздвигати на добро / все віками вимріяне дивно / і пророчо виплекане зді / – бо в нащадках розквіта РОДИНА – / Батьківщини промінь у ХРИСТІ!”
МайДобрі нас чЕкат спів Карпат:
туйки дниська радісна молитва –
чейже серцю мила тиха битва
за науку прадідовьіх свят!..
Карпати нам одкрили диво потойбіччя:
приРОДою нам пісню освятивш,
із висоти надхмарного потоку
в РОДину зве сей СвітанкОвий клич!..
Як серцьом радо їхалисмо туй!
Як отакенні дива РОД наш співат!
Бо кіть не буде варош муй
се сокотити – буде лем руїна!
Не думаву, што Пасха в колачі,
не мислю, же в комфорті загниває!!!
Пасха – то Перехід живой душі
у край ОТЦЮЗНИНИ, Якьій лем так кохаю,
же не порозумію ані вуст,
ані горлянок, лестью одержимьіх!!!
Одне лем чую – поклик в РІДний Хуст,
за ним уж Угля і молитвьі диво!
Не були вьі в ІРШАВІ на Сільці?
Не бьілисьте й в Мукачів-Богадільнях?!?
То наверстайте, заки промінці
у сердцьови ще гріют ги на Спільній
агапі у ВеликДень тих КАРПАТ,
которьім БОГ дає сяку надію:
призвати діточок до БОЖих свят
і виростити ангельску подію!!!
-:-:-:-: http://carpat.in.ua/?p=4213 :-:-:-:-
Пробач, святинько РІДна, що у злиднях
не можем дітьом тя одбудувать!
Глобальна пиха й сліпота на них огидна
лем сипеться і труїть… БлагоДать
да воскресить їм серденько і розум
во єже силов прадідних молитв
до Тебе линути, Твоїм предивним РОДом
перемогати плідно в гущі битв!..
Дияконське і скаутське служіння
плекати БОГ нам завіща завжди,
засокоти нас БОРИСЛАВской сінню –
бо спрагли Дива ХРИСТА ради! Єй, гряди!!!
Nай росте співпраці гойна вітка
тих Афонсько-ХРИСТОВИХ Карпат,
що сяк вдохновлявуть нас пречітко
на щоденний подвиг – в добрий знак!
Од весни уж окриля нас праця
на ІРШАВскій древній стороні –
чи ж не пак нам, цімбори, зізнаться,
що русинській та молитвенній душі
так штимУє добрий промінь діла
припарафіяльних братських шкіл,
у которих сердцьом би ся гріла
доля тих талановитих діточків!..
Згадую Ремети і Собатів,
пак же Виноградів, Дубове,
щи й Широкьій Луг, де дух громади
воскреша й на семінари зве –
на паломництво в Карпацку Углю,
в Менчул, у обителі твої –
де святі Іван і ще Февроня
молять сили діточкам у дні!..
Приїздіт, братове-сестри з школярами,
зо студентами на наш КОВЧЕГ:
Борислав редакційов пристане
на співпрацю, ю ж і береже
од часів совєцкьіх інтернатів
до часів Церковних древніх шкіл:
прибувайте ділом спомагати
Воскрешати наш священний спів!!!
Вун лікує серце, ум – всю душу,
напува натхненням на віки –
і о тім подяковати мушу
Отчій справі я, і певно ж, ти!..
Уже надходить Днина БОРИСЛАВа,
а ми на скелі Урича зовем –
діточії таланти жде заграва:
рушайте у Карпати щи й бігцем!
Печери спрагли за огнем поющих днесь,
і преподобнії Карпатстії святії
Творця благавуть: в кожнім з нас воскрес
би той прадідиковьій пломінец! Зоріє
студентам, школярам, викладачам
спасительними райштиками небо –
Русь-Україна – міць твого плеча
діточою молитвою за тебе!..
Най же, цімборикы, наше мистецтво
допомага пудойняти село –
бисме майФайно у нім газдовали
і многодітно ся в нім нам вело!
Пуйдеме д’горі, де нивка банУє,
скресне огень наш і бузьки клепчАт:
труськов бескидів нас Вічность вполЮє
і заспіва нам нове дитинчА.
Воркоче Тиса рідним горам,
весело вітьор юй співа.
То наші тиси вун пригОрне,
то букам тайну одкрива…
Медовий місяць о ту пору
сім’ям дитя в Бога проха:
ги Божий плот небесним морем
лелек з дітинков присила.
Іщи пугач не тіче в хащу,
ведмідь барліг не покида…
Ангелом з кладбища летящим,
Господь погибших воскреша
Уд сих чистих гір Щербаня муй прадідик родом!
Дай же БОГ засокотити мні сесю приРОДу!
Стрітивім митців із Луга та й із Дубового…
Є надія потрудити ся в діточім просторі:
Най шкільництво розцвіта, ги шіковна чічка:
ош і серенчі осяйно ґратулює спішно!..
Василю Гавриловичу, Йвану та Февроні… –
вшитким подвигоЗвитяжцьом наша піснь упОвні!
Аж бо раз навхтема сонцьом освятит молитва
теє літо благодатне, у якім ся битва
за освіту, за грядуще, за сімейну радость –
ґаздовати лем туй гія у Творчій пораді.
Рятуйме діточок од пащі інтернетів!
Лем Отчий рай спасе їх з мегаполісів:
таланти воскрешати – покликання поетів
та юних композиторів, котрих нам БОГ вручив!
Од вірусів, хвороб – гет забирайме учнів:
глобалізаційов отрута най щеза!
На яфиньі раз-два зціляти тіло й душу –
так укріпи нас, о, прадідикув стезя!!!
дивом Творець нас готує до днини –
яфини знову зовуть діточок:
багатодітні Карпацкі родини
на полонини в РІДний куток.
Міжнародні делегації грядуть –
би лем гойно села воскрешати
як то заповідував нам тато,
як то і хоснує Божий путь.
Нич най не забудесь в суєті,
най нико надії не марнує:
БОЖії архангели нас чуют –
д’горі восхитім ухо душі!
Майдрібніща тихая молитва
чи зітхань майсокровенна піснь –
вшитко подпоруєся обьісмо
сокотили синергічну міць!.!.!
За Києм так банУє Урич,
що лем не плаче – спрагло так зове
на скелі ТуСтані, де бук&смерека муром
спрямовує до неба нас й тебе:
Наш Фестиваль діточьій та сімейньій
од 1 серпня чЕкат на гостей
Словаччини, Србії, БілоРусі
та Кия Православнаго іще й!!!
-:-:-:-:-: http://carpat.in.ua/?p=4213
Най завше співпрацюєся нам гойно!
Най сокотит нас ТРОЇЦЯ огнем:
Любов у Школа Радості шіковна –
HealthSoul Carpat inviting You! Ідем!
Дись нам днесь співа грядуща стежка:
і не лем приРОДою – огнем
молитов, що сокотят як мрежа
зір Христових слів прапредків щем!..
Дякуєме, Творче, Твої діти
завше нам віщуют добрий стяг:
Урич, ТУ-СТАНЬ нас зовуть радіти
ізмогли б сегоріч посітити
з РІДними й колегами приспіти
сей соборний прадідний осЯг!
Най же добра кріпит нас стезя,
nej že rádo své hoří voznosi –
Отцюзниньі щедрим сим покосом
нивонька – аж села воскреша!
Уж хорам Карпацким час, отці!
Репетицій просиме, цімборе:
чорногорцюв гойкайме у гори –
на Іршавский фестиваль собі!
Молимеся, Отченку, би діти
наші добровольчески ото
в Сербію майфайно молитвов
ізмогли сегоріч посітити.
Най же добра кріпит ся стезя,
nej že rádo své hoří voznosi –
прабатьківским щедрим сим покосом
нивонька – аж села воскреша!
Nам Карпацкого літа крила огненні
прицвіркують грядуще пророчих пісень:
туй бо лісу палаци крислаті такенні,
як пречудна прелюдія – Свят Велик День!!!
Дяка БОГу за премудрую дорогу:
кождий кущ у ній – то віщая зоря:
Школа Радості міцніє лем для того,
би одкрилися діли у МайБуття!..
Ігорко Тальков:
Я СЯ ВЕРНУ!
“Я так мрію прийти з війни,
на якуй пак ся вродив і ріс
по руїнах сіл окрАдених
под дощами із сліз…
Вадь не предан землі тиран,
об’явивший війну краям…
нич не видко бо дОста отАм –
се ж бо війна!..
(ПРИСПІВ)
Я пророчить не берусь,
лем точно знаву, же вернУсь
най навіть через сто віков
у край не дуракОв,
а геніїв!..
І, поверженный в бою,
я ВОСКРЕСНУ з піснею
в твуй день Хрестин, країнонько,
врятОвана з війнИ!
А коли затихАвуть бої,
на привАлах, а не у строю,
про Любов, мир і щастя Твої
я пак пишу та оспівую!..
жаби цицьки дают ворогам*,
братя ж фурт ня зовут на шор **…
Вадь никО уж не мериговав
ся: в привалі цімбОр!..
ПРИСПІВ:
ЗраннЯ до бою паки урвУсь,
лем твердо знаву же вернУсь –
щей би хоч за ті сто вікОв
у край не дуракОв,
а геніїв!..
І, поверженный в бою,
я ВОСКРЕСНУ з піснею
в твуй день Хрестин, країнонько,
врятОвана з війнИ!
Тарасій АндРусиневич з “Борці Слави” Борислава
of CHRIST’s Art-Therapeutic Association “ARCH” – from “Fighters of Glory” network of BorysLOVE
Your humble donations are pleased in EURO by the card of the coordinator – Taras Andrusevych:
VeloBank : 62 1560 0013 2017 4001 4000 0004 Therefore, as teachers and families with the children of “ARCH-Association” velmi sme wdzieczni za ваші пожертви у EURO
This entry was posted on Середа, 19 Липня, 2017 at 15:42
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Posted in: =Борці Слави=, ІСТОРІЯ, КРАЄЗНАВСТВО
[…] ділом добрим до Тустані й Борислава 24-28 липня, – 4-6 серпня, у Сколівських Бескидах 7-13 серпня, а одразу за тим 14 […]
[…] our newly-created network propose You – to buy some art-handycrafts or musicDVDs and CDs in order to maintain this work and to create a real Grace-bridge to families and orphans for the […]